Dagens ridpass!

Hejsan! Idag i skolan var det nationella! Aja pallar inte ens snacka om det! KATASTROOOOF! Men iallafall. Dagen rullade på efter det! Åkte till stallet, åt nudlar först med lillis, sen kom alexandra ginger. Och vi tre bestämde oss för att rida iväg och galoppera på ängen! Så vi gick ner och fixade hästarna. Då kommer Malin, och hon har köpt en lotion till min hästs ben! TacK :) Så då vart jag lycklig! Sen red vi iväg , Jos ville inte jobba mycket på ängen men lite fart hade han iallafall! Sen efter att ha ridit dära i ca 15 min? Så red vi tillbaka till stallet och fortrasse på volten. Asså först red jag typ inte? Jag satt bara dära. Och sen kom jag på ba: HAN MÅSTE BLI SMAL! Så jag tog och jobbade honom sjukt mycket! Från galopp till halt,från halt till galopp till trav osv. Det gjorde honom jätte mjuk och sånt! Vart jätte nöjd över honom. Gissa om jag längtar tills morgondagen!? Då tror jag att jag ska köra på samma övning och aaa helt enkelt få honom i fin form! Fast då kanske jag kan rida honom lite längre. Vafan han behöver det! Men nu på vintern är det viktigt att linda hästarnas ben! Man vill inte att hästarna ska stuka dom! Tips ifrån Malin faktist! :):) 

Men här har ni två bilder från dagen.. Haha han var lite svettig! :D



Min sötnos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0