Vecko planering!

Måndag: På morgonen innan skolan ska jag longera honom! (bantar honom, han ska bli smal, han måste röra på sig) Sen på kvällen blir det ut på ängen och springa i jupa snön!

Tisdag: Dressyrlektion i ca 1 timme på volten.

Onsdag: Rida på volten ett tag , ca 1 och en halv timme? Kondition och dressyr, hålla honom lågställd och att han ska gå frammåt!

Torsdag: Rida ut, men jobba honom mycket och att han ska gå frammåt. Ha honom lågställt.

Fredag: Först rida ut i ca 30 min, sen rida på volten i ca 45 min.

Lördag: Låta honom springa på volten i ca 30 min, efter det rida ut och sen på volten, dressyr i kanske 30 min? Sen på kvällen kanske longera honom eller bara låta honom vila.. Beror på hur hårt han gick dressyren.

Söndag: Han går barnridning i 2 timmar, då blir han uppvärmd och perfekt ;) Så då tror jag att jag ska köra lite markarbete med honom så att han får lyfta lite på bena extra mycket! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0